تلگرام ایردن، پایگاه دندانپزشکی irden.ir
در کانال تلگرام ایردن عضو شوید و خبرهای دندان‌پزشکی را از نگاهی دیگر بنگرید!
جستجو  کاربرها  قانون ها 
بستن
نام کاربری::
رمز عبور::
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
ثبت نام
نام کاربری
 
صفحه: 1
پاسخ دهی
ضرورت وجود یک سیستم متمرکز اطلاعات دندان پزشکی, چرا اطلاعات جامعه دندان پزشکی به روز نیست
 


چند روز پیش خانم زنگنه از شرکت تعاونی جامعه ی دندان پزشکی با اینجانب تماس حاصل فرمودند مبنی بر اینکه مرسولاتی را به آدرس سابق اینجانب در خیابان جردن ارسال نموده اند که برگشت خورده است . ضمن ابراز تاسف از عدم هماهنگی قسمتهای مختلف جامعه ی دندان پزشکی با قسمتهای مربوطه ی خود ( مانند شرکت تعاونی - انجمن های تخصصی - نمایندگی شهرستانها و...)خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید که جامعه بتواند از یک سیستم متمرکز اطلاعات دندان پزشکی مانند ایردن برخوردار گردد و برای کلیه ی وابستگان و پیوستگان به دندان پزشکی قابل دسترس و مورد استفاده قرار گیرد و به عبارت دیگر مطالب به روز باشد. و این موضوع برای کاندیداهایی که می خواهند در انتخابات انجمن دندان پزشکی ایران شرکت نمایند از اهمیت خاصی برخوردار است.

 


باسپاس از استاد ارجمند جناب آقای دکتر طاهرزاده، که با محبت، ایردن را جایگاهی شایسته برای انتقال پیام خود برگزیده اند، لازم شد به عنوان شخصی که بسیار برای این موضوع تلاش کرده و اغلب، به جای حمایت های پدر وار و رفاقت های برادرگونه، با رقابت و گاه دشمنی های غیرمنصفانه مواجه شده، درددل گونه ای را در قالب پاسخی کوتاه به عرض برسانم.

ایردن بارها در ارتباطاتی که با دوستان جامعه (انجمن) دندان پزشکی داشته، آمادگی خود را جهت همکاری در این مهم اعلام کرده است. جلساتی نیز مستقیماً با دبیر شورای آموزشی تخصصی (دکتر اکبر فاضل)، رئیس دفتر بهداشت دهان (دکتر خوش نویسان)، مدیرکل دفتر آموزش و ارتقاءسلامت (دکتر رخشانی) و همچنین مدیران تعاونی و انجمن دندان پزشکی (دکتر طاهریان و...) داشته ایم که مکرر و مؤکد، آمادگی و توانایی ایردن را برای همکاری در تحقق چنین پایگاه اطلاعاتی متمرکزی اعلام داشته ایم. همه عزیزان در ظاهر، آمادگی و اشتیاق خود را اعلام می کنند؛ اما در عمل، باوجود گذشتن مدت طولانی، به بهانه گرفتاری کاری، ضرورت بررسی موضوع در جلسات، فراموشی و موارد دیگر، کمترین توجه مثبتی به موضوع نمی شود. در عین حال می توانید هزینه های سنگین کارهای چاپی و پست و سایر پرداخت های این مجموعه ها را تنها برای تهیه و ارسال چند برگ نشریه ای که مشخص نیست چه زمان می رسد، چند نفر می خوانند و چه مدت دوام دارد ببینید که قابل قیاس با هزینه لازم برای خدمات تحت وب نیست!
از طرفی، به محض طرح ضرورت انجام یک کار مهم، اولین چیزی که به نظر ایشان می رسد، انجام کار در چارچوب افراد و سیستم های دولتی یا تحت نظر خود آن هاست! طبیعی است که با این روش، پس از چندباره کاری و دورریختن مبالغ هنگفت، تازه به نتیجه می رسند که بهتر است کار به کاردان سپرده شود، که گاه بسیار دیر است.
با برخورداری سازمان ها از خدمات حرفه ای تحت وب، نه تنها کاربران و مردم از این امکان بهره مند می شوند که به راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند، بلکه خود مدیران و اعضای آن مجموعه نیز ارتباطاتی به مراتب وسیع تر، سهل تر، سریع تر و کم هزینه تر خواهند داشت. همچنین با کاربرد روش های نوین وب2، نیازی به تغذیه سیستم از بالا نیست و به طور خودکار، اطلاعات از سوی خود کاربران بروز خواهد شد، ارتباطات داخل و بین سازمانی تسهیل می شود و بسیاری فوایدی که کمترینِ آن، اطلاعات بروز در سیستم خواهد بود...
امتیازات فراوان سیستم های تحت وب در این گفتار کوتاه قابل ذکر نیست اما خرسندم که بزرگواری چون شما به یکی از آنها اشاره فرمودید.
باشد که تا دیر نشده، مدیران ما به عقب ماندگی سازمان های حرفه ای از غافله جهانی -در زمینه ارتباطات آنلاین- پایان داده و با اندک همت و تدبیر، مجموعه ی دندان پزشکی کشور را به جایگاه بایسته و شایسته در میان حرفه های مختلف و همچنین، دیگر همکاران، در سایر نقاط جهان برسانند.

بااحترام

صفحه: 1
پاسخ
کاربرهایی که این سخن را مرور می کنند (1 مهمان ها)
فرم پاسخ
 
مطلب خود را وارد کنید*
Upload files and imagesDrag files here to upload
Drag files here
هیچ نوشته ای یافت نشده است.
آپلود تصویر
Send Cancel