تلگرام ایردن، پایگاه دندانپزشکی irden.ir
در کانال تلگرام ایردن عضو شوید و خبرهای دندان‌پزشکی را از نگاهی دیگر بنگرید!
جستجو  کاربرها  قانون ها 
بستن
نام کاربری::
رمز عبور::
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
ثبت نام
نام کاربری
 
صفحه: 1
پاسخ دهی
درعرصه ی رقابت موجود، چگونه توجه بیماران را به خود معطوف کنیم؟
 
دو مطلب خوب در مورد موضوع مورد بحث (چگونه نظر بیماران را جلب کنیم) از دکتر کرامت و دکتر راد رسید که سزاواردیدم سخن پویای ماه نامه آبان 1391 را به سخنان این دو پویای دیگر واگذارم. از ابتکاراتی که در ‏مطلب دکتر راد به خرج داده شده، گنجاندن بخش های مجزایی به عنوان پیشنهاد پژوهش است که می تواند ‏برای پژوهشگران و ‏خصوصا دانشجویان دندان پزشکی یا تخصصی، سوژه های ‏مناسبی برای پروژه های دانشگاهی باشد و شاید ‏معاونت های پژوهشی ‏را نیز به کار آید



درعرصه ی رقابت موجود، چگونه توجه بیماران را به خود معطوف کنیم؟


یکی از مباحث مهم در مدیریت مطب دندان پزشکی، مدیریت بیمار است. حیات یک کلینیک به وجود بیماران کافی ‏بستگی دارد. یک دندان پزشک موفق باید به گونه ای رفتار کند که هم به طور مداوم مشتریان جدیدی برای انجام ‏خدمات دندان پزشکی به مطب او جذب شوند و هم این که بیماران موجود خود را بتواند حفظ نموده در بهترین شرایط، ‏نسبت به خود وفادار کند. دندان پزشکی که طالب موفقیت در کسب و کار خود باشد باید با احترام به اصول مدیریت ‏نوین، به بیمار بها داده و با ایجاد یک محیط جذاب و پویا، شرایطی متفاوت برای ارائه خدمات خود تدارک ببیند.‏
 
دکتر فریبا کرامت

پزشک متخصص


دندان پزشکان و پزشکان در شغل و حرفه ی خود دوست دارند نهایت سعی خود را در جلب توجه بیماران که مشتریان اصلی ‏آنها هستند ، معطوف کنند ولی چگونه به این هدف نائل آیند و موفقیت کسب کنند جای بحث و تبادل نظر دارد و راه کارهای ‏متفاوتی در مشاغل مختلف ارائه می شود که گاه برای بعضی مشاغل منحصر به فرد است. در حرفه های پزشکی و دندان ‏پزشکی با بیماران مختلفی سرو کار داریم و ارائه خدمت به چنین مشتریانی، نیازمند آگاهی و مهارت علمی و عملی و همچنین ‏مهارت های لازم رفتاری وگفتاری است.‏
همیشه اولین برخورد، مهمترین برخورد می باشد به قول انگلیسی ها:‏
‏“‏First Impression Is the Best Impression‏”‏
اولین تاثیر در برخورد اولیه با بیمار، معمای ظریفی است و مهمترین تاثیری است که بر فرد می گذارد! بر اساس تجربیاتم باید ‏بگویم در برخورد ها ، استفاده از راه و روش و رفتارهای مثبت و مثبت اندیشی باعث افزایش اعتماد به نفس وهمچنین افزایش ‏کسب موفقیت و جلب رضایت بیماران می‌شود. به عقیده من برداشت و نگرش مثبت از وقایع ، اتفاقات، اعتقادات، باورها و ‏رفتارهای افراد جامعه ، می تواند رفتارهای مناسب و پسندیده ای را در برخورد با بیمار به ارمغان ‌آورد! در هر محیط و جامعه ‏ایی که کار می کنیم باید ابتدا فرهنگ و باورهای افراد آن جامعه را شناخت تا بتوانیم بر خورد مناسب و شایسته با بیماران ‏داشته باشیم. نوع نگاه و نگرش ما به جامعه و همچنین شرایط موجود و پیشرفت تکنولوژی و فناوری های علمی در عملکردمان ‏تاثیر به سزائی دارد ولی باید همیشه خوش بین باشیم!‏
چون یک شخص بدبین هر فرصت و شانس را یک مشکل ومانع می‌بیند ولی شخص خوش‌بین مشکلات و موانع را یک فرصت ‏می‌داند تا در جهت تقویت رسیدن به اهداف نهائی استفاده کند.همچنین باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم تا به موفقیت ‏برسیم، مهم کمیت نیست کیفیت کار است یک شبه نمی شود ره صد ساله پیمود، اگربه افرادی که در حرفه خود در اوج ‏موفقیت هستند نگاه کنید از کم و گاهی از صفر شروع کردند تا به موقعیت و موفقیت کنونی رسیدن و راه کارها و برنامه ریزی ‏هایی را که انجام دادند شاید گاهی اوقات منحصر به فرد باشد! زیرا در دورن تک تک ما نیروهایی وجود دارد که شاید بتوان ‏گفت نیروهایی نامرئی و غیر ملموس هستند که برمحوررفتارها ، باورها ، تمرکز گرائی و خود باوری ا فراد می چرخد و شخصیت ‏منحصر به فردی ایجاد می کنند تا بتوانند خود را کنترل وهدایت و خصوصیات زیر را در خود تقویت کنند: اعتماد به نفس، عدم ‏وابستگی، خود آگاهی ، قبول مسئولیت، احترام به دیگران، آراستگی، نظم وانظباط کاری ، وقت شناسی، ابتکار عمل، ملاطفت ‏ومهربانی، صداقت ، ایمان وباور قلبی به حرفه ، به روز بودن (‏Up to date‏) علمی و داشتن مهارت های عملی لازم و حتی در ‏مواردی ریسک پذیری و بلند پروازی را که لازمه موفقیت حرفه ایی می باشد. ‏
به نظر من خصوصیات فردی وعلمی ارائه دهنده خدمت برای جلب توجه بیماران در اولویت می باشد و محیط و فضای کاری، ‏استفاده کاربردی از تکنولوژی و فناوری های جدید در رده های بعدی اهمیت می باشد که هر سه ( ارائه دهنده خدمت، ارائه ‏گیرنده خدمت و محیط وتکنولوژی) می تواند رئوس یک مثلثباشند که متقابلا بر روی هم تاثیر( مثبت یا منفی) می گذارند . ‏
نکته آخر اینکه در رقابت های حرفه ایی برای جلب توجه بیماران، عدل وانصاف رعایت شود و رقابت سالم بر پایه برنامه ریزی ‏دقیق وجود داشته باشد تا برای کسب موفقیت و پیمودن پله های ترقی ، موجب تخریب موقعیت شغلی همکاران نشوند حتی ‏ناخواسته!‏
 
سلام


یک داستان فوق العاده زیبا به انگلیسی به دستم رسید که در اینجا بدون ترجمه می گذارم که ضمن قدردانی از مطلب ارزنده ی بالا، یک روش خلاقانه، ساده و خیرخواهانه از «متفاوت بودن» در یک کسب و کار را نشان دهم. همکاران خوب من! با دوستی با مردم و نیک خواهی، راه های متفاوت بودن و مفیدتر بودن را به هم گره بزنید و برکتش را ببینید:




A Cup of Coffee on the Wall

I sat with my friend in a well-known coffee shop in a neighboring town of Venice, the city of lights and water. As we enjoyed our coffee, a man entered and sat on an empty table beside us. He called the waiter and placed his order saying, ‘Two cups of coffee, one of them there on the wall.’ We heard this order with rather interest and observed that he was served with one cup of coffee but he paid for two. As soon as he left, the waiter pasted a piece of paper on the wall saying ‘A Cup of Coffee’.

While we were still there, two other men entered and ordered three cups of coffee, two on the table and one on the wall. They had two cups of coffee but paid for three and left. This time also, the waiter did the same; he pasted a piece of paper on the wall saying, ‘A Cup of Coffee’.
It seemed that this gesture was a norm at this place. However, it was something unique and perplexing for us. Since we had nothing to do with the matter, we finished our coffee, paid the bill and left.
After a few days, we again had a chance to go to this coffee shop. While we were enjoying our coffee, a man entered. The way this man was dressed did not match the standard nor the atmosphere of this coffee shop. Poverty was evident from the looks on his face. As he seated himself, he looked at the wall and said, one cup of coffee from the wall. The waiter served coffee to this man with the customary respect and dignity. The man had his coffee and left without paying. We were amazed to watch all this when the waiter took off a piece of paper from the wall and threw it in the dust bin. Now it was no surprise for us – the matter was very clear. The great respect for the needy shown by the inhabitants of this town welled up our eyes with tears.
Coffee is not a need of our society neither a necessity of life for us. The point to note is that when we take pleasure in any blessing, maybe we also need to think about those people who appreciate that specific blessing as much as we do but they cannot afford to have it.
Note the character of this waiter, who is playing a consistent and generous role to get the communication going between the affording and the needy with a smile on his face.
Ponder upon this man in need….he enters the coffee shop without having to lower his self-esteem…he has no need to ask for a free cup of coffee…without asking or knowing about the one who is giving this cup of coffee to him…he only looked at the wall, placed an order for himself, enjoyed his coffee and left.
When we analyze this story, along with the other characters, we need to remember the role played by the wall that reflects the generosity and care of the dwellers of this town.
 
با اهدا سلام و عرض ادب و احترام

از مطالب بالا بسیار استفاده کردم و لذت بردم
همیشه پاینده باشید



/ واقعی: 2.184.251.84 / 141.101.99.83
صفحه: 1
پاسخ
کاربرهایی که این سخن را مرور می کنند (1 مهمان ها)
فرم پاسخ
 
مطلب خود را وارد کنید*
Upload files and imagesDrag files here to upload
Drag files here
هیچ نوشته ای یافت نشده است.
آپلود تصویر
Send Cancel