
دندانپزشک ایرانی از سازمان مدیریت اقتصاد اروپا جایزه گرفت
طبق ادعای مطرح شده در خبرها، جایزه «شایستگی مدیریت اقتصاد و نشان شهرت اتحادیه اروپا» شامگاه پنجشنبه در مراسمی با حضور سفیر ایران در کرواسی به یک دندانپزشک ایرانی اهدا شده است.
دکتر بهنام شکیبایی در مصاحبه خبری انجام شده گفته است: در گذشته موفق به دریافت جوایز معتبر متعددی از جمله جایزه اول جراحان لثه آلمان، جایزه نوآوری در علم پزشکی پروفسور یلدا، جایزه کارل زایس آلمان و جایزه کنگره دندانپزشکی میکروسکوپی آمریکا شده ام ولی این اولین جایزه بین المللی در حوضه مدیریت اقتصادی است که به بنده اهدا شده و برایم بسیار با اهمیت است.
وی افزود: جایزه توسط «ویکتور میهالیچ» رئیس سازمان مدیریت اقتصاد اروپا از وین اهدا شد و در این مراسم محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی و دیگر اعضای سفارتمان حضور داشتند.این تقدیر نامه از سال ٢٠٠٣ میلادی هرسال در یکی از پایتخت های اتحادیه اروپا به مدیران صنعتی پیشرو و منتخب در جهان اهدا می شود.
در همایش مذکور که با هماهنگی برند کلینیک ایران و موسسه شهرت برند اتریش EBC*L برگزار شد، 45 نفر از مدیران شرکت های ایرانی از بخش های مختلف و همچنین جمعی از مدیران شرکت های کروات و رییس اتاق بازرگانی زاگرب حضور داشتند.در این همایش که در محل هتل وستین زاگرب برگزار شد، به بیست شرکت ایرانی از طرف موسسه اتریشی «شهرت برند اروپا» که در اتریش است، جایزه شهرت برند و کیفیت مدیریت اعطا شد.
محسن سلطانی رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در ابتدای مراسم با تشکر از تلاش های برگزار کنندگان این مراسم گفت:داشتن برند تجاری و گواهی مدیریت تولید از الزامات رقابت و کار اقتصادی در دنیای امروزی است.
وی افزود: شاید بتوان به طور قطع عنوان کرد که بدون داشتن برند مشهور و گواهی کیفیت، شرکت ها و موسسات اقتصادی قابلیت عرضه کالا و خدمات تولیدی شان را حتی در کشور خودشان نیز نداشته باشند زیرا امروز خریدار به کالا و خدمات نام و نشان دار تمایل دارد.
وی همچنین عرضه کالا و خدمات با برند ایرانی در بازارهای خارجی را یک نوع دیپلماسی عمومی دانست که معرف سطح پیشرفت و توسعه یک کشور نزد مردم بازار هدف خواهد بود.
رایزن سفارت کشورمان در کرواسی با اشاره به بسته شدن پرونده پی ام دی در شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی و اجرایی شدن برجام و رفع تحریم علیه ایران ، از شرکت ها ی اقتصادی خواست از فرصتی که فراهم شده برای حضور در بازارهای ایرانی استفاده کنند.
«فرولیح» رییس اتاق بازرگانی زاگرب نیز طی سخنانی در این مراسم با خیر مقدم به مدیران شرکت های ایرانی حاضر در همایش جایزه شهرت برند در زاگرب، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در بخش تجاری و بازرگانی گسترش یابد.
دلیل حضور دکتر بهنام شکیبایی در لیست منتخبین سال ٢٠١٥ ،اختراعات وی در زمینه تکنیک های جدید جراحی های میکروسکوپی ایمپلنت بوده که ابزار آلات این جراحی ها نیز توسط وی طراحی و در آلمان تجاری سازی شده و تولید می شوند.
همچنین روش استفاده از این ابزارآلات توسط شکیبایی در آکادمی بین المللی زایس در سوییس تدریس می شود.این تقدیر نامه در 15 سال اخیر به مدیران اقتصادی برتر جهان در 25 کشور و به 21 زبان مختلف اهدا شده است ولی این نخستین بار است که یک دندانپزشک ایرانی موفق به دریافت آن شده است.
بهنام شکیبایی این جایزه را همراه با جایزه شهرت برند سوئیس به دلیل ابداعاتش در زمینه جراحی های میکروسکوپی باز سازی استخوان فک و ایمپلنت در 8 سال اخیر و تجاری سازی آنها درعرصه جهانی دریافت کرده است.
Tags: دکتر بهنام شکیبایی, جراحی میکروسکوپی, دندان پزشکی میکروسکوپی, جایزه پروفسور یلدا
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط: تکنیک جدید جراحی میکروسکوپی توسط محقق ایرانی به صورت زنده در ۳ قاره پخش شد
ایران | جایزه پروفسور یلدا برای برای اولین بار به یک دندانپزشک اهدا شد
جایزه جراحان لثه آلمان برای محقق ایرانی
![]()
دندانه
|
افشاگری درباره جایزه جهانی دندانپزشک نامآور ایرانی
نشان شهرت اتحادیهاروپا در اصل گواهینامه پایاندوره است! ایرانیها تشنه خواندن از افتخارآفرینیهای هموطنان خود در عرصههای مختلف بینالمللی هستند. ایرانیان مشتاق دیدن و شنیدن خبر افراشته شدن پرچم آریایی بر فراز قلههای بلند علم و افتخار جهان هستند. رسانههای مجازی و نشریات فارسی زبان نیز با شناخت این عطش، در زمینه انعکاس موفقتها و افتخارآفرینیهای ایرانیان تلاش کرده و گاه در موقع لزوم اخبار را با کمی چاشنی مبالغه و بزرگنمایی منعکس میکنند. اما با اینکه شمار افتخارآفرینیهای پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در عرصههای مختلف علمی بسیار زیاد است تنها تعداد معدودی از آنها رسانهای میشود و در سایتها و فضای مجازی بازتاب مییابد. در این مجال قصد تحلیل چرایی بازتاب انتخابی این دست از اخبار را نداریم اما از میل به مطرح و چهره شدن برخی محققان در مقابل تواضع و شرم حضور برخی دیگر، میتوان به عنوان یکی از این دلایل نام برد. دکتر بهنام شکیبایی یکی از دندانپزشکان تازه چهرهشده ایرانی است که طی چند سال اخیر با حضور مداوم در تمامی رسانههای مجازی و شبکههای اجتماعی، یک تنه به انداره تمام محققان و دانشپژوهان حوزه دندانپزشکی ایران، افتخارآفرینیهای خود را بازتاب داده است. حدود پنج سال است که اخبار مربوط به افتخار آفرینیهای مداوم این دندانپزشک ایرانی در زمینه ابداع روشها و ابزار تازه علم دندانپزشکی و ایمپلنتولوژی و جلب احترام دانشگاهها و موسسات معتبر علمی دنیا به یک دندانپزشک «ایرانی»، به ترجیعبند بسیاری از رسانههای مجازی و تصویری بدل شده است. هر خبر و گزارشی مربوط به این دندانپزشک به شکل عجیب و گستردهای در تمام خبرگزاریها و سایتهای خبری بازنشر میشود. این دندانپزشک خوشپوش و خوشچهره که لبخند تمام قدش مکمل جذابی برای تیترهای مبالغهآمیز است، دکتر «بهنام شکیبایی»، است که ظاهرا چند سال پیش علیرغم تحصیل و فعالیت در کشور آلمان، بنا بر عرق وطندوستی، به ایران بازگشته تا با تاسیس یک مطب مدرن در شمال تهران، هموطنان خود را از دانش و افتخارات خود بهرهمند سازد. رسانههای ایرانی که مشتاق انعکاس موفقیتها و افتخارآفرینیهای هموطنانشان هستند، آرام آرام از دکتر بهنام شکیبایی اسطورهای بیبدیل و چهرهای پر فروغ ساختهاند که تجلی عینی روح بلند آریایی و موجب فخر جامعه ایرانی است. اما آیا هیچ رسانهای درباره صحت و سقم این قبیل افتخارآفرینیها تحقیق میکند یا سایتهای خبری تنها با اعتماد به گفتههای شفاهی مصاحبهشوندگان، به کپی کردن و بازنشر اخبار سایتها و رسانههای دیگر میپردازند؟ گروه خبری سایت دندانه پس از انتشار اخبار مربوط به آخرین افتخارآفرینی این دانشمند ایرانی درباره صحت و سقم این جایزه و موسسه اهدا کننده آن مطالعاتی داشته است که نتایج آن پیش روی شماست: روز۲۷ آذر ۹۴ خبرگزاری ایرنا در قالب یک مصاحبه مفصل به افتخارآفرینی یک دندانپزشک ایرانی پرداخت. 2در این گزارش آمده بود: جایزه «شایستگی مدیریت اقتصاد و نشان شهرت اتحادیه اروپا» شامگاه پنجشنبه در مراسمی با حضور سفیر ایران در کرواسی برای اولین بار به یک دندانپزشک ایرانی اهدا شد. دکتر بهنام شکیبایی در گفتوگو با خبرنگار ایرنا گفت: در گذشته موفق به دریافت جوایز معتبر متعددی از جمله «جایزه اول جراحان لثه آلمان»، «جایزه نوآوری در علم پزشکی پروفسور یلدا»، «جایزه کارل زایس آلمان» و «جایزه کنگره دندانپزشکی میکروسکوپی آمریکا» شدهام ولی این اولین جایزه بین المللی در حوضه «مدیریت اقتصادی» است که به بنده اهدا شده و برایم بسیار با اهمیت است. وی افزود: جایزه توسط «ویکتور میهالیچ» رئیس سازمان «مدیریت اقتصاد اروپا» از وین اهدا شد و در این مراسم محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی و دیگر اعضای سفارتمان حضور داشتند. این تقدیر نامه از سال ٢٠٠٣ میلادی هرسال در یکی از پایتختهای اتحادیه اروپا به مدیران صنعتی پیشرو و منتخب در جهان اهدا میشود. در همایش مذکور که با هماهنگی برند کلینیک ایران و موسسه شهرت برند اتریش EBC*L برگزار شد، ۴۵ نفر از مدیران شرکتهای ایرانی از بخشهای مختلف و همچنین جمعی از مدیران شرکتهای کروات و رییس اتاق بازرگانی زاگرب حضور داشتند. در این همایش که در محل هتل وستین زاگرب برگزار شد، به بیست شرکت ایرانی از طرف موسسه اتریشی «شهرت برند اروپا» که در اتریش است، جایزه شهرت برند و کیفیت مدیریت اعطا شد. خبر این افتخارآفرینی یک دندانپزشک ایرانی در کسب یک «جایزه بینالمللی در حوزه مدیریت» بسیاری از سایتهای ایرانی بازنشر شد و حتی سایت دندانپزشکی ایردن نیز به انعکاس آن پرداخت. اولین نکتهای که در این خبر توجه مخاطب را به خود جلب میکند این است که درحالی که این جایزه در یک شب به مدیر بیست شرکت ایرانی اهداء شده است چرا تنها خبر کسب این جایزه توسط یک دندانپزشک رسانهای شده است و نشانی از دیگر دریافتکنندگان این جایزه در اینترنت نیست؟ و آیا دریافت «این تقدیر نامه [که] در ۱۵ سال اخیر به مدیران اقتصادی برتر جهان در ۲۵ کشور و به ۲۱ زبان مختلف اهدا شده است [و در یک شب به بیست چهره ایرانی اهداء میشود]» توسط یک دندانپزشک ایرانی، دارای این درجه از اعتبار و اهمیت است که خبر آن با این حجم گسترده در فضای رسانهای ایران منتشر شود؟ پرسش دوم اینکه چگونه یک دندانپزشک که حوزه فعالیت درمانی او به اداره یک مطب با تعدادی پرسنل محدود میشود میتواند جایزهای بینالمللی در حوزه مدیریت اقتصادی کسب کند؟ دکتر شکیبایی در مصاحبه خبری خود با ایرنا به این پرسش اینگونه پاسخ داده است: «بهنام شکیبایی این جایزه را همراه با جایزه «شهرت برند سوئیس» به دلیل ابداعاتش در زمینه «جراحیهای میکروسکوپی باز سازی استخوان فک و ایمپلنت» در ۸ سال اخیر و تجاری سازی آنها درعرصه جهانی دریافت کرده است.» اما آیا این ادعا حقیقت دارد؟ EBC*L چیست؟ EBC*L یا European Business Competence License که در ایران با عنوان «دوره مدیریت شایستگی اروپا» شناخته میشود در اصل یک دوره مدیریتی و معادل دوره MBA است. این دوره دارای سه سطح است و در پایان دوره پس از برگزاری آزمون open question به دانشآموختگان مدرک پایان دوره مدیریت اهدا میشود. موسسه مدیریت شایستگی اروپا یک شرکت اتریشی است که فعالیت خود را در سال ۲۰۰۳ در اتریش و آلمان آغاز کرده و در سالهای اولیه دامنه فعالیت خود را در کشورهای مجارستان، لهستان و سویس گسترش داده است. (۳) شرکت EBC*L در حال حاضر در ۴۱ کشور مختلف از جمله ایران شعبه دارد. دورههای EBCL به صورت کتابهای خودخوان، دورههای حل تمرین، کلاسهای فشرده، نیمه فشرده و عادی و دورههای مجازی برگزار میشود. مخاطبان این دوره آموزشی مدیران و کارکنان شرکتهای دانش بنیان، مدیران و کارکنان شرکتهای کوچک، متوسط و بزرگ، جویندگان کار، دانشجویان، متقاضیان مهاجرت به کشورهای دیگر و… هستند. در پایان این دوره یک گواهینامه از سوی شرکت اتریشی EBC*L به افرادی که دورههای این شرکت را گذراندهاند اعطاء میشود. این گواهینامه یک مدرک غیردانشگاهی است که فقط در قاره اروپا و برای شرکتهایی معتبر است که میخواهند مدیرانشان دوره تخصصی دیده باشند. این در حالی است که در این خبر ذکر شده است این تقدیر نامه در ۱۵ سال اخیر به مدیران اقتصادی برتر جهان در ۲۵ کشور و به ۲۱ زبان مختلف اهدا شده است و این نخستین بار است که یک دندانپزشک ایرانی موفق به دریافت آن شده است. آنچنان که در متن خبر عنوان شده است دکتر بهنام شکیبایی این جایزه را از «ویکتور میهالیچ» رئیس سازمان «مدیریت اقتصاد اروپا» دریافت کرده است در حالی که ویکتور میهالیچ رئیس موسسه اهدا کننده جایزه یعنی «برنامه شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا» است که عکسهایی از او در کنار نماینده ایرانی این موسسه در حال امضاء تفاهمنامه همکاری منتشر شده است. اگرچه میتوان بزرگنمایی و مبالغه در دریافت یک گواهینامه پایان دوره مدیریت توسط یک دندان پزشک را نوعی شیطنت رسانهای و بازی با عبارت «دوره مدیریت شایستگی اروپا» دانست اما مرور حضور دکتر شکیبایی در فضای رسانهای ایران و شبکههای اجتماعی نشان از علاقه این دندانپزشک به شوآف و بزرگنمایی جایگاه علمی و صنفی خود دارد. در حالی که مرور کارنامه علمی این دندانپزشک در سایت گوگل اسکولار نشانگر انتشار تنها پنج مقاله علمی است که صرف نظر از وزن علمی و تحقیقی آنها، تازهترین آنها در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است. حال بزرگنمایی و انتشار خبر دریافت یک گواهینامه پایان دوره مدیریت در سطح ملی موجب سربلندی جامعه دندانپزشکان ایران است یا سبب تمسخر آنان، امری است که قضاوت آن برعهده خوانندگان گذاشت. ![]() دکتر شکیبایی در ذیل این عکس اینگونه نوشته است: در ردیف بهترین مدیران اقتصاد ایران نفر وسط در این تصویر که خود را «آقای تبلیغات ایران» مینامد یکی دیگر از دریافت کنندگان گواهی نامه دوره EBCL است که به شکل مشابهی در مورد جایزه خود بزرگنمایی کرده است. |
![]()
دکتر بهنام شکیبایی Dr Behnam Shakibaie
|
کنفرانس اختصاصی دو روزه دکتر بهنام شکیبایی اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه تورنتو کانادا برگزار خواهد شد. در این سمپوزیوم تکنیک های جراحی جدید دکتر شکیبایی در زمینه "جراحی های میکروسکوپی ایمپلنت" به صورت تئوری و عملی ارائه خواهد شد.
Only few seats left in my first microscope-driven "Micro Sinus Lift Hands-On-Course" in Middle East on April 10, 2016 in Dubai...... Watch the video in HD ....... Registration on dubai.microvisiongroup.com . در حال بارگذاری برای پخش
|